Ademoğlunun Zina Nasibi

Allah âdemoğluna zinadan nasibini yazmıştır,Bir.”Soruda geçen hadisin meali şöyledir: “Hadiste geçen konuları bir rızk gibi değerlendirmek çok isabetli görünmüyor. Burada, insanoğlunun kendi özgür iradesiyle yapacağı bir tercih sonucundan söz edilmektedir

- Bu haber 471 kez okundu.

Ademoğlunun Zina Nasibi
hele Allah âdemoğluna zinadan nasibini yazmıştır,Bir.”Soruda geçen hadisin meali şöyledir: “Hadiste geçen konuları bir rızk gibi değerlendirmek çok isabetli görünmüyor. Burada, insanoğlunun kendi özgür iradesiyle yapacağı bir tercih sonucundan söz edilmektedir. Allah’ın ezelî ilmiyle bildiği bir yanlış tercih vakasına işaret edilmektedir. Yoksa, insanlara zorunlu olarak yaptırılan bir iş yüzünden onları suçlu saymak adalet anlayışına uygun olmaz. Hadiste söz konusu edilen yazılım kavramı, kadere işarettir. Kader ise, ilmin bir nevidir. Buna göre, bunun anlamı şöyle olur: .” İlim vasfı, zorunlu yaptırım gücü olamayan bir sıfattır. Ama Allah bu sıfatıyla neyin nasıl ve ne zaman olacağını da öyle bilir ki onda asla yanılmaz. Ve kimse de onun bu bilgisini yanılgıya çeviremez. Hadisteki kesinlik ifadesi bu gerçeğe işarettir. Bu hadis-i şerifte sayılan elin, gözün vb. organların işlediği zinalar, aslında tam bir zina değildir. Bunlara belki, zinanın mukaddimeleri veya zinaya götüren sebepler denebilir. Farklı uzuvların zinası olarak sayılan bu fiiller de haram olmakla beraber, bunları yapanlara, fiilî zinayı işleyenlere verilen cezalar verilmez. Herhangi bir kayıt olmadan mutlak olarak zina dediğimizde, evli olmayan yani aralarında nikâh bağı bulunmayan bir erkekle kadının cinsel ilişkiye girmesi anlaşılır. İsterse ilişkide bulunduğu kişi nişanlısı olsun, evlilik gerçekleşmediyse bu ilişki zina olur. Zinayı şu şekilde tarif edenler de olmuştur: “ İşte İslam hukukunda, bu tür bir yasak ilişkiye giren kimse için takdir edilen ve evli veya bekâr olmasına göre değişen ceza, ifade ettiğimiz türden zina cezasıdır. Zina konusunda ayet-i kerimelerde şöyle buyrulur:
  • Zinaya yaklaşmayın. (İsrâ, 17/32)
  • Mü’min erkeklere söyle; gözlerini haramdan sakınsınlar! (Nûr, 24/30)
  • Kulak, göz ve gönül, bunların hepsi yaptıklarından sorumludur. (İsrâ, 17/36)
  • Allah, gözlerin hâin bakışını ve kalplerin gizlediğini bilir. (Mü’min, 40/19)
Yani zinaya giden yollar baştan kapatılır. Öyleyse, zina haram olduğu gibi zinaya sebebiyet verecek tavır ve davranışlar da haramdır. Bu âyetler, Müslümanların tam anlamıyla denetim altında sorumlu bir hayat yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Konuyla ilgili keklere söyle; !” diye belirlenmekte; sorumluluk çerçevesi ise, “Kulak, göz ve gön.” âyetiyle açık bir şekilde çizilmektedir. Bütün bu açıklamalardan sonra hadisin mânası şöyle olur: Sonuç:Zina, büyük günahlardandır. Fiiller, sebep oldukları sonuçlara göre hüküm alırlar. Harama aracı olan her fiil haram, vâcibe vesile olan fiiller de vâciptir. Nâmahreme bakma, dokunma, tutma, öpme ve haram işlemek için bir yere gitme gibi  gayri meşrû fiillerin hepsi yasaklanmıştır ve bunların her birine mecâzen zina denilebilir.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner70

banner69